Nasvet iz zakulisja nastanka knjige – Naslov

ozadje knjige

Naslov knjige je pomemben tako kot v prodaji tvoj izgled in ime. Lahko smo zdaj politično korektni in trdimo, da je vseeno, kako oseba izgleda in kako ji je ime, a to ni res. Globoko v nas namreč izgled in ime hitro povezujemo s svojimi izkušnjami, strahovi,… skratka s stereotipi.

Prvotna ideja knjige je bila, da bi napisal nek priročnik ljudem, kako naj postanejo boljši prodajalci. Tako so se delovna imena knjige pogosto sukala okrog “Kako postati prodajalec; Kako postati boljši v prodaji; Kako vzgojiti prodajalca,…” in podobno.
Glavna téma oz. glavna misel, ki sem jo takrat imel v glavi, pa je ponazorjena na sliki tega članka – “Koliko dobro prodajaš, toliko dobro živiš“.

Pisanja knjige nisem držal kot državno skrivnost, pač pa o njej govoril z veliko ljudmi. Ko sem jim omenil, kaj bo téma, sem nehote dobil vedno znova predloge za naslov. Še dobro, da se več ne spomnim vseh, ker so eni res bili namenjeni zgolj provokaciji. Ampak med prijatelji je tudi to dovoljeno. Primeri takšnih ekstremov, ki sem si jih zapomnil: “Kako postati nategun; Več denarja za manj dela; Dvigni rit in na teren; Kaj še čakaš,…” in podobno. 🙂

Kakorkoli so ti naslovi že zveneli, veliko teh mi je dalo ideje in misli za vsebino. Zato sem jih, še tako skrajne, sprejel z odobravanjem. Pri enem sem na račun nekega naslova dodal celotno poglavje.

Verjetno zdaj že vsi ali pa vsaj večina ve, kdo je kriv za trenutni naslov knjige. Ja, osebno sam Smiljan Mori. On je bil eden od mentorjev v knjigi. Načrtno izbran in še danes sem mu hvaležen, da je to vlogo sprejel. Ne glede na to, kaj si kdo misli o njem, lahko iskreno povem, da mi je brezpogojno pomagal. Niti enkrat ni zavrnil vprašanja ali dogovora in niti danes ne pozabi omeniti ali pohvaliti knjige, če pride pogovor na to témo.

Pot do imena je bila kratka in jedrnata – kot se Smiljanu pritiče. Pa ne zaradi kratke rasti (sorry, Smiljan, moram), pač pa zaradi njegovih nadpovprečno hitrih misli in idej. Res, njemu možgani letijo s tako hitrostjo, da dobiš v 5 minutah idej za pol leta.
Moj spomin je žal precej slab in če bo v tej zgodbi kak podatek napačen, bom z veseljem popravil. Kolikor se spomnim, je bil večer po nekem dogodku, mislim da v Avstrija Trend Hotelu v Ljubljani. Smiljanu sem se pridružil na večerji in pogovor hitro potegnil na knjigo in mu na tablici pokazal osnutek. Ni zgubljal časa z vsebino, samo kazalo je preletel in dejal: “Anthony Robbins ima program ‘Awaken the giant within’, zakaj ti ne bi dal naslova ‘Awaken the salesman within’. Seveda v prevodu ‘Zbudi prodajalca v Sebi’.

Ja, zanimiva zgodbica, ki nehote knjigo povezuje z velikim Antony-jem Robinsom. Nič takega, jaz je na tak piedestal ne dvigujem, priznam pa, da so kakšne naloge v knjigi tudi rahlo povzete po katerem od njegovih programov. A tega ne okol govorit. Ok? 🙂

Nasvet:

Kar sem se pri pisanju knjige in predvsem iskanju naslova naučil in svetujem tudi vam, je, da se povežite z ljudmi, ki imajo širino znanja in so vam pripravljeni pomagati. Lahko jim rečete mentorji, coachi, trenerji,… kakorkoli že. Ključno je, da imate dostop do njihovega znanja, izkušenj in poslovne mreže.

Prav tako pazite na ime vašega podjetja, izdelka, segmenta izdelkov. Imena so pomembna. Opazujte prakse iz tujine, kakšna imena se primejo na trgu, kaj ljudi prepriča oz. kaj jih tako zainteresira, da želijo zvedeti več.

“V digitalni dobi so imena kot logotipi podjetij; predstavljajo ne samo, kaj kdo je, pač pa tudi, kaj predstavlja oz. želi predstavljati – kaj podpira in čemu nasprotuje.” (D. Carnegy – ‘How to win friends and influence people in the digital age’).

Predvsem pa, naj ime vašega produkta raje kot o vas, govori o kupcu (Kupec naj zbudi prodajalca v Sebi, ne v meni), naj bo pozitivno in naj govori o cilju, ne o problemu oziroma poti. Ker naši možgani so programirani na razumevanje, ne na tavanje. Razumejo cilj in bolj kot je cilj jasen, lažje sprejmejo pravilno odločitev.

Ja, zanimiva je včasih pot, kako pridemo do komercialnega imena… a naj bo ta kratek nasvet dovolj za danes. Se beremo…

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.