Kako prodaja vpliva na življenje? (nauki iz svetega pisma)

»Med ljudstvom pa so nastopili tudi lažni preroki, kakor bodo tudi med vami lažni učitelji, ki bodo skrivaj uvajali pogubne ločíne. Celo Gospodarja, ki jih je odkupil, bodo tajili. S tem si bodo tudi nakopavali naglo pogubo. 2 In mnogi bodo sledili njihovim razuzdanostim in po njihovi krivdi se bo preklinjala pot resnice. 3 Zaradi svoje lakomnosti vas bodo izkoriščali z izmišljenimi besedami. Toda obsodba nad njimi že davno ne počiva in njihova poguba ne dremlje.« (2 Peter 2: 1-3).

S prodajnega vidika pomeni, da bodo med vami in nami tudi lažni učitelji, ki bodo skrivaj uvajali pogubne prodajne tehnike in pogubne prodajne veščine. Ob svojem delu bodo tajili samega sebe (izvajali aktivnosti, ki jim ne bodo pri srcu niti všeč).

In veliko ljudi bo zaradi takih in drugačnih motivacijskih vzvodov (pogosto materialne dobrine) sledilo njihovi poti. In prav zaradi tega bo prekleto poslanstvo prodajalca in poslanstvo prodaje.

Prav to se je dogajalo. Zmeraj so vzporedno z zdravo prodajo bili ljudje in organizacije, ki so izvajali slabo prodajo. In so, namesto da bi pomagali ljudem in pomagali delati svet boljši, ljudi zavajali za lastno korist.

Danes vsi prodajalci plačujemo to ceno. Eni večjo, eni manjšo. Ne zaradi tega, ker nas naši kupci ne bi spoštovali, pač pa večinoma zato, ker niti sami ne spoštujemo prodaje. Ker se je lotevamo s tem negativnim prepričanjem.

»Kar bo človek sejal, bo tudi žel.« (Galačanom 6)

Še en pregovor v knjigi, ki pravi, da boste tako kot v življenju tudi v prodaji soočeni prav s tem, o čemer razmišljate in kar delate. Ta pregovor ima še eno hujšo obliko, ki se glasi: »To, kar žanješ, si sejal

Po domače to pomeni, da ne glede na vaše rezultate, so le-ti zmeraj in izključno plod vašega dela in razmišljanja. Če boste dvomili v lastne sposobnosti, bodo vanje dvomili tudi vaši kupci. Če boste dvomili v svojo ponudbo, izdelke, storitve, bodo vanje dvomili tudi vaši kupci.

A vendar ne glede na to, kakšno mnenje velja o prodaji in prodajalcih, ne glede na to, kakšno mnenje imate o tem vi, prodaja se dogaja 24 ur na dan, 365 dni na leto, celo življenje.

Tako dobro kot prodajaš, tako dobro živiš. In ne glede na to, kako dobro živiš, lahko z izboljšanjem prodajnih sposobnosti izboljšaš svoje življenje. Zato je dvig prodajnih sposobnosti ne le tvoja pravica, pač pa obveza, dolžnost in odgovornost.

Ne glede na vašo starost, spol, vero ali na to, kje živite, prodaja je del vseh in vsakogar. Če vam je všeč ali ne, vsakodnevno prodajate ideje in prepričanja sebi in drugim.

Ni ga človeka na tem svetu, ki ne prodaja. Od zarodka v trebuhu nosečnice do starca na smrtni postelji. In to, kako dobro živite, je odvisno neposredno od tega, kako dobro prodajate in prodate.

Vsakodnevno srečujem ljudi, ki živijo v bedi, ljudi, ki živijo povprečna življenja in ljudi, ki živijo nadpovprečna življenja. Seveda je to neposredno povezano z denarjem oziroma kapitalom, ki smo ga pridobili skozi življenje.

A še bolj kot z denarjem je to povezano z občutkom vrednosti svojega življenja. Tako lahko ima izjemno bogat človek občutek manjvrednosti ali ničvrednosti in živi v osebnostni bedi, na drugi strani pa lahko ljudje z povprečnimi ali podpovprečnimi prihodki živijo svoje sanje.

Vaše zadovoljstvo ali nezadovoljstvo s trenutnim položajem v življenju je prav tako povezano z vašo sposobnostjo prodaje. Ne glede na položaj v življenju se namreč vsak človek sam odloči, ali je ta položaj zadovoljiv ali ne. Tudi to je prodaja. Prodaja samemu sebi.

Prodaja ni nikoli igra z ničelno vsoto. Četudi gre samo za izmenjavo izdelka za denar. Korist, zaradi katere je nekdo kupil izdelek, bo namreč izboljšala njegov položaj v življenju.

Ali mu bo omogočil nove ali dodatne zaslužke (nakup domene za spletno stran), ali mu bo omogočil osvojitev srca ljubljene osebe (nakup rož) ali umiritev živcev po napornem delu (masaža).

Prodaja tako ni samo izmenjava denarja za neke izdelke ali storitve, pač pa še veliko več. Prodaja je vsak jok otroka v trgovini z igračami, je vsak nagovor trenerja pred tekmo, je vsak objem zaljubljencev, vsak prepir med zakoncema in vsak poskus dedka, da umiri razigrane vnuke.

Tudi poslovno, četudi nismo v prodaji, se prodaja neprestano dogaja. Čisto vsak zaposleni se dnevno srečuje z opravili, ki jih mora storiti ali preložiti, osebami, ki jih mora obravnavati ali prestaviti, sestanki, ki se jih mora udeležiti ali odpovedati.

Vse te situacije imajo eno skupno lastnost. Če smo dobri v prodaji, bomo dosegli svoje. Bo otrok nehal jokat, bodo igralci sledili navodilom, bo mož popustil, bo šef razumel, podrejeni naredili in kupci počakali.

Če v prodaji nismo dobri ali jo celo sovražimo, pa se lahko vse ali večina teh situacij konča v korist drugih. Kar pomeni, da bodo drugi odločali o našem vsakdanu in posledično življenju.

Veliko ljudi tako živi v milosti in nemilosti tistih, ki dobro prodajajo. V celoti jim zaupajo svoje življenje, življenje svoje družine in še vsaj dveh generacij, ki bodo odplačevale za morebitne napake. Vse samo zato, ker jim prodaja gre na živce. 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.